diumenge, 21 de juny del 2009

Carnaval de Blogs: Llibres

Per a mi això de triar tres llibres sobre l'educació a casa, és una mica complicat, sols puc recomenar el de "razones para educar en familia" en el que va participar el Pau amb la seva experiència personal. Aquest ha estat l'únic llibre sobre educació a casa que m'he llegit. La resta han estat les llarguíssimes converses amb la meva sogra sobre el tema i totes les converses mantigudes ara fa 4 anys amb gent fantàstica com la Ipe i el Juan Carlos, la Marina en Joan Ramón, l'Esther i en lluis,... I segur que em deixo més d'una en la que he pogut veure que aquesta opció és factible. També m'ajuda molt el tenir al meu home al costat, exemple fefaent de que això funciona.

Els dubtes que més he tingut, han estat alhora d'aplicar una o altra pedagogia. El Pau es va educar amb una pedagogia 100% escolar, amb horaris,... Pero amb moltes coses de Rosa Sensat. És per això que vaig començar llegint coses d'ella:
- Racó a racó: La seva pedagogia m'agrada perque vol atansar els aprenentatges dels nens a la natura, i és així com fa servir elements de la natura per treballar tots els aspectes pedagògics.

Ja més cap aquí, un dels llibres que més m'ha captivat i que sempre el tinc a la meva tauleta de nit per poder anar consultant, és la Descoberta de l'infant de Maria Montessori. És com la meva guia, ja puc fer servir una mica d'aquí una mica d'allà, que sempre acabo tornant a Montesssori.

Ara estic acabant un llibre que m'està agradant moltíssim, i encara que no te res a veure amb l'educació a casa, m'està fent adonar de que els pilars o fonaments amb els que pujo els meus fills i que creia que eren sòlids, realment no ho són tant i gràcies a aquest llibre, he pogut rectificar a temps en moltes coses. El llibre és Educar sin gritar, espero que si us enimeu a llegir-lo us agradi tant com a mi.

Gràcies Silvia per pendre el comandament d'aquest edició del Carnaval. I ho sento per fer-ho en l'últim dia però portem una raxa que no vegis! Entre cagarrines, ullals, febre i angines, no parem. Avui sembla que a la fi veiem claror en el cel!

4 comentaris:

Silvia Amador ha dit...

Querida, gracias por compartirnos tus libros favoritos. Salvo el de Maria Montessori, los otros que mencionas no los conozco. Me suenan formidables, se agregan a la lista de libros por comprar :D

Espero pronto salgan de tanta cosa de salud. Vaya que es pesado y cansado para todos.

Un abrazo fuerte!

Estherqp ha dit...

Estoy de acuerdo en que "Razones..." es muy bueno. Yo lo he leido reciéntemente y me ha encantado. Me he sentido muy identificada con algunos testimonios.

Carmen Ibarlucea ha dit...

Hola, espero que con el tiempo no pienses que te engañamos ;-D

Un abrazo grande,
Ipe y JC

Àfrica ha dit...

M'apunto el d'Educar sin gritar, fa bona pinta! Moltes gràcies!
Una abraçada!